חדשות ואירועים

יום תרבות ומדע | חטיבת ביניים דיר אל אסד | 09/02/25 ו 10/02/25

תלמידי חטיבת הביניים דיר אל אסד השתתפו ביום תרבות ומדע באוניברסיטת חיפה לנוער, שנועד להעשיר את הידע שלהם ולעורר עניין במדע ואקדמיה. היום נפתח בהרצאה מרתקת מאת הדוקטורנטית אלכס קוגן בנושא "בינה מלאכותית ככלי עזר לחיים בעידן הדיגיטלי החדש". בהרצאה למדו התלמידים על תפקידה ההולך וגדל של הבינה המלאכותית בחיינו, וכיצד היא משפיעה על תחומים רבים כמו רפואה, חינוך, תעשייה ותחבורה. בהמשך נחשפו התלמידים לפעילויות באוניברסיטת חיפה, כולל הצגת הפקולטות השונות ותצפית מרהיבה. האירוע היווה חוויה מעשירה ומעוררת השראה. תודה לאוניברסיטת חיפה על האירוח!

חקר במדעי הביולוגיה | עירוני ה', חיפה | 06/02/25

באוניברסיטת חיפה לנוער התקיימה פעילות ייחודית בנושא חקר במדעי הביולוגיה, בהשתתפות כ-80 תלמידים משכבות ז'-ט' מבית הספר עירוני ה' בחיפה. התכנית, בהובלת ד"ר מירב אביטל-שחם, מנהלת מעבדת מחקר בביוכימיה וביולוגיה חישובית בחוג לביולוגיה של האדם, נועדה לחשוף את המשתתפים לעולם המחקר האקדמי ולהקנות להם מיומנויות חקר מתקדמות. במהלך הפעילות, שהתקיימה בקבוצות קטנות בהנחיית אנשי סגל וסטודנטים מהאוניברסיטה, התנסו התלמידים בשיטות מחקר עדכניות. תלמידי כיתות ז'-ח' עבדו עם DNA רקומביננטי והנדסה גנטית של חיידקים, בעוד תלמידי כיתות ט' בחנו ביטוי חלבונים מהונדסים ושיטות לבדיקת ניקיונם. הפעילות העניקה לתלמידים הזדמנות ייחודית לפתח חשיבה מדעית ולחוות מקרוב את תהליכי המחקר האקדמי, תוך חיזוק הקשר בין המדע לתלמידים הצעירים.

חקר במדעי הביולוגיה | עמותת ברנקו וייס | 02/02/25

ביום ראשון התקיימה באוניברסיטת חיפה לנוער פעילות חקר מדעי בביולוגיה, שנערכה במעבדות הפקולטה למדעי הטבע  בהובלת ד"ר מירב אביטל-שחם. הפעילות התקיימה במסגרת תוכנית מרכזי מצוינות ביישובי החברה הערבית, בשיתוף עם עמותת ברנקו וייס.הפעילות אפשרה לבני הנוער להתנסות בעבודה מעשית במעבדות ולהיחשף למחקר האקדמי העדכני.במהלך היום ביצעו המשתתפים ניסוי מתקדם בהנדסה גנטית, בו החדירו DNA מקודד לחלבון לתאי חיידקים, ניתחו את התוצאות והסיקו מסקנות. הפעילות כללה גם מפגש עם חוקרים והרצאת מבוא על תחום הביולוגיה.התוכנית שואפת להעניק לתלמידים כלים לחשיבה מדעית, לפתח מיומנויות חקר ולעודד אותם להשתלב בעולם האקדמיה והמדע.

תוכנית "פלטת צבעים, מילים וקול"

מפגש הסיום של תוכנית "פלטת צבעים, מילים וקול" ששמה למטרה לחזק את מיומנויות השפה העברית בקרב בני נוער עולים באמצעות אמנות ויצירה. בתוכנית השתתפו תלמידי כיתות ז' עד ט' מבית הספר עירוני ה' בחיפה.המשתתפים עסקו בסוגי אמנות שונים: יצירה, גרפיטי, צילום ופיסול. הם יצאו לסיורים במוזיאונים ברחבי חיפה ונפגשו עם אמנים מקומיים.התוכנית שילבה מדע, טכנולוגיה ואמנות, והדגישה את החשיבות של למידה יצירתית ומגוונת, תוך עידוד חשיבה "מחוץ לקופסה".

סיום תוכנית "קירות ביה"ס אינם גבולותיו"

סיום של תוכנית "קירות ביה"ס אינם גבולותיו", בשיתוף אוניברסיטת חיפה לנוער, עיריית חיפה ומשרד החינוך, לתלמידי כיתות ח' מבתי ספר ברחבי העיר חיפה. התכנית כללה שני קורסים סמסטריאליים:

;"טכנולוגיה ובעלי החיים" – בהובלה אקדמית של פרופ' אנה זמנסקי, ראש מעבדת Tech4Animals. הקורס שילב חקר בעלי חיים עם טכנולוגיות מתקדמות. במהלך המפגשים התלמידים רכשו מיומנויות תכנות, עיצוב ופיתוח אפליקציות, תוך שימוש בבינה מלאכותית לחקר והבנת התנהגות בע"ח וחיות בית, וכללו מפגשים עם כלבי שירות וכלבי נחייה.

קורס "נפלאות המוח" – בהובלה אקדמית של פרופ' סימון שמאי צורי, ראש המוקד למוח והתנהגות באוניברסיטה, שכלל מפגשים מרתקים שהתמקדו בנוירופסיכולוגיה ומדעי המוח. במסגרת הפעילות התלמידים למדו על מבנה המוח באמצעות טכנולוגיות מתקדמות כמו fNIRSEEG, המאפשרות למדוד פעילות מוחית בזמן אמת, ומהן למדו על תהליכים מוחיים בזמן שינה וערות, מבנה המוח (אנטומיה), וההשפעות של פגיעות מוחיות על תפקוד והתנהגות האדם.

יום תרבות ומדע |  4FUTURE אל האופק עמותת יעדים לצפון, נצרת | 2/1/25

ביום חמישי האחרון התקיים באוניברסיטת חיפה לנוער יום תרבות ומדע בשיתוף עמותת 4FUTURE אל האופק עמותת יעדים לצפון-נצרת. האירוע נערך במיוחד עבור מסיימי תיכון בגילאי 18-19, על מנת לעודד למידה, השראה וחיבור לעולם האקדמיה. היום נפתח בהצגת האוניברסיטה והיחידה, ואחריה התקיים פאנל סטודנטים מרתק בהשתתפות ניבין אבו ראיא מהחוג למשפטים, סתיו ראובני מהחוג לפסיכולוגיה ושיראל לדיזינסקי מהחוג לשירותי אנוש וייעוץ והתפתחות האדם. הסטודנטיות שיתפו את סיפורן האישי והעניקו הצצה למסלולי הלימודים ולחיים הסטודנטיאליים בקמפוס. הצעירים השתתפו בסדנת אומנות בהנחיית אפרת רקפת ויינשטיין ובסיור חווייתי ברחבי הקמפוס, שבו נחשפו לאפשרויות ולמשאבים העומדים לרשות הסטודנטים באקדמיה. המפגש העניק למשתתפים הצצה לעולם האקדמיה וחוויה מעוררת השראה ומוטיבציה לקראת העתיד.

יום תרבות ומדע |  תיכון ליאובק, חיפה | 26/12/24

ביום חמישי האחרון תלמידי תיכון ליאובק השתתפו ביום תרבות ומדע ייחודי באוניברסיטת חיפה לנוער, שבו נחשפו לנושאים מעוררי השראה מתחומי המשפט, התרבות וההיסטוריה. היום נפתח בהרצאה "המשפט בישראל – לקראת רפורמות או שינוי משטרי?" עם פרופ' יאיר שגיא, שכללה דיון בסוגיות עדכניות במערכת המשפט,  עקרונות הדמוקרטיה, ושלטון הרוב.

התלמידים ביקרו בתערוכת תצלומים מרתקת ברחבת הכניסה לספרייה, בנושא הקהילות הנוצריות בחיפה. במסגרת השיח על זרמי הנצרות בישראל, הודגש הצורך בקבלת האחר ובחשיבות השיח להיכרות עם השונה. בהמשך התקיים שיעור מרתק בנושא מוזיקה ביהדות ובנצרות עם ד"ר אביגיל ווד, בו למדו התלמידים על התפתחות המנגינות ואיך לזהות מאפיינים משותפים בלחנים. היום הסתיים בהרצאה של פרופ' אוריאל סימונסון בנושא "יהודים ונוצרים תחת שלטון האסלאם במאות הראשונות להופעתו" בדגש על היחסים בין המוסלמים והקהילות הלא-מוסלמיות.

פעילות מיוחדת באוניברסיטת חיפה לנוער: "המוח האנושי – רביעי שובר שגרה " | 18/12/24

ביום רביעי התקיימה באוניברסיטת חיפה לנוער פעילות ייחודית לתלמידי כיתות ח' וט' מבית הספר "בסמת החדש" בחיפה, בנושא "המוח האנושי – רביעי שובר שגרה". המשתתפים נהנו מהרצאות וסדנה חווייתית בהנחיית הדוקטורנטים סתיו ראובני ועומר כץ, שעסקו במבנה המוח, תפקודיו, חשיבות תהליך השינה והפרעות שינה. הפעילות כללה גם הדגמה חיה של סנכרון מוחי באמצעות מכשיר fNIRS, שהמחישה את פעילות המוח במצבי ערות ומדיטציה. האירוע היווה חוויה מעשירה ומהנה עבור התלמידים, תוך חיבור מרתק לעולם המדע והאקדמיה.

יום תרבות ומדע |  בית חינוך אופק, עברון ובית ספר יסודי אל קסטל, נצרת | 09/12/24 ו12/12/24

אוניברסיטת חיפה לנוער קיימה השבוע ימי פעילויות בנושא ביולוגיה ימית לתלמידי כיתות ה', ו' מבית הספר אל קסטל מנצרת, ולתלמידי כיתות ז' וח' מבית חינוך אופק מעברון. במהלך היום התלמידים למדו על חשיבות הים מבחינה מדינית ומחקרית, והשתתפו בפעילויות חווייתיות בנושא חומרים טבעיים ומלאכותיים בים. הם ביצעו ניסויים להדגמת השפעת חומציות הים, זיהום אור ורעש על היצורים הימיים.

גולת הכותרת של היום הייתה ביקור במעבדות ביה"ס למדעי הים ע"ש ליאון צ'רני, שם למדו על אלמוגים וקיפודי ים, מפי ד"ר צביה גילדור והדוקטורנטית יארא סוסאן.
הפעילות העניקה לתלמידים חוויות מעשיות ומלמדות,  והצצה לעולם המחקר הימי.

יום שיא לתלמידי שכבת ט' | ביה"ס המשותף חוף כרמל | 08/12/24

אוניברסיטת חיפה לנוער קיימה ביום ראשון פעילות ייחודית ל 225 תלמידי כיתות ט' מביה"ס המשותף חוף כרמל. התלמידים השתתפו ביום שיא ייחודי באוניברסיטת חיפה, שנערך בשיתוף היחידה לנוער שוחר סביבה, תרבות ומדע. האירוע נועד לחשוף את התלמידים לעולם האקדמיה, לעודד חשיבה יצירתית וביקורתית, ולחברם לתחומי דעת מגוונים. התלמידים התחלקו לפי מגמות הלימוד והתקיימו פעילויות בקבוצות במקביל:

  • סיור וסדנת רפאות במוזיאון הכט בהנחיית צוות המוזיאון, פעילות בחדר האוספים עם ד"ר הראל שוחט וסדנה במעבדת טקסטיל עם נופר שמיר, בשיתוף חוג לארכיאולוגיה.
  • הרצאה על מחאה עדתית בסיפורת ובאומנות וסדנאות הדפסי מחאה, גרפיטי וקריקטורה בהובלת האומניות טל געש, לילה עבד אלרזאק ואפרת רקפת-ויינשטיין.
  • דיון על אנטישמיות, רשתות חברתיות ובינה מלאכותית בהנחיית ד"ר דוד ברק גורודצקי ובוריס דולין ממרכז קומפר לאנטישמיות באוניברסיטת חיפה.
  • צפייה בהצגה ושיח עם השחקנית והיוצרת נאני ברוק, וסדנת אילתור וכתיבה בהנחייתה.

היום העניק לתלמידים חוויה ייחודית שחיברה בין תכנית הלימודים בבית הספר לעולם האקדמי.

פתיחת תוכנית "אג'יק" לנוער מצטיין מהחברה הדוברת ערבית

בחודש נובמבר נפתחה תכנית "שביל למצויינות" בשיתוף אוניברסיטת חיפה לנוער ועמותת אג'יק,  המיועדת לצעירים מצטיינים בגילאי 18-20 מהחברה הדוברת ערבית. תכנית שנתית זו, מעניקה למשתתפים כלים והכשרה מעשית להצלחה באקדמיה ולהשתלבות מוצלחת בעולם התעסוקה, באמצעות מתן קורסים ייחודיים של אוריינות אקדמית, חיזוק מיומנויות השפה העברית, יזמות ורטוריקה

סמינר הכנה לצה"ל | 11/08/24

סמינר ההכנה לצה"ל ומנהיגות נוער, בשיתוף האגף לחינוך הבלתי פורמאלי, עיריית חיפה, יצא לדרך עם 70 תלמידים מסיימי כיתות י'-י"א מתכנית המנהיגות ממחוז חיפה.

במהלך הסמינר, ד"ר אלון כהנא מהחוג לשירותי אנוש העביר סדנת עבודה בצוות שכללה את "אתגר המרשמלו". אתגר זה נועד לפתח מיומנויות יצירתיות, חשיבה ביקורתית, קבלת החלטות ופתרון בעיות בצוות. המשתתפים חולקו לקבוצות ונדרשו לבנות את המגדל הגבוה ביותר בעזרת מקלות ספגטי יבשים, חוט, מספריים ודבק, כאשר בראש המגדל היה עליהם להציב מרשמלו.

בהמשך, בוריס דולין, דוקטורנט במרכז קומפר לאנטישמיות, העביר סדנה התנסותית בנושא "אנטישמיות, רשתות חברתיות ו-AI". במהלכה, דולין הציג את האירועים העכשווים הקשורים באנטישמיות, כדוגמאת במחאות הקמפוסים בארה"ב, והסביר כיצד נעשה שימוש בכלים של בינה מלאכותית לצורך הפצת אנטישמיות. בנוסף, סיפק כלים לזיהוי תמונות מזויפות וחדשות כזב, והדריך את המשתתפים כיצד להיזהר מהפצת תכנים כוזבים ברשת. 

קורס קיץ – "רטוריקה ודיבייט" | 04/08/24

כמה שזה משכנע!

בני נוער מצוינים וסקרנים מכיתות ו'-ט' מרחבי חיפה והצפון הגיעו לחמישה
ימי העשרה שהתקיימו בקמפוס הר הכרמל, בהם נחשפו לאמנות השכנוע ולכוחה של התקשורת הבין-אישית.

בהובלתו של הפסיכולוג הקליני אריאל דונסקוי והדרכתו של נועם לוין, המשתתפים רכשו כלים מתקדמים לבניית טיעונים משכענים ושימוש בהתנגדויות באופן חד וברור. בנוסף, התנסו בטכניקות של דיבייט, שיפור כישורי הדיבור מול קהל ופיתוח יכולת הצגת הרעיונות בצורה ברורה ומרשימה.
קורסי הקיץ שלנו הגיעו לסיומם, תודה לכל המשתתפים והמרצים שהפכו את הקורסים לחוויה בלתי נשכחת.
הישארו מעודכנים – תכניות נוספות בדרך!

קורסי קיץ – "בינה מלאכותית, חברה וחיות אחרות", "נפלאות המוח האנושי" | 28/07/24

השבוע קיימנו שני קורסי קיץ לבני ובנות נוער – "בינה מלאכותית, חברה וחיות אחרות" ו-"נפלאות המוח האנושי", בהם השתתפו תלמידים מצוינים וסקרנים מכיתות ו'-ט' מרחבי חיפה והצפון. המשתתפים הגיעו לקמפוס האוניברסיטה למשך חמישה ימי העשרה ייחודיים.

לאור הביקוש הרב, נפתחו שני מחזורים של הקורס "בינה מלאכותית, חברה וחיות אחרות", בהובלתה של פרופ' אנסה זמנסקי ובהדרכת הסטודנטים שלה לדוקטורט ומאסטר. במהלך הקורס, בני הנוער נחשפו לתחומים שונים, ביניהם יצירת תמונות באמצעות בינה מלאכותית ובינה מלאכותית ברפואה, התנסות בבניית רובוטים, מבוא להתנהגות בעלי חיים ופעילות יצירה ועיצוב לחיות משק, סכנות לילדים ברשת ואמצעי זהירות ולסיום יום השחמט שהועבר על ידי אלוף שחמט צעיר, בוגר האוניברסיטה.
במהלך הקורס "נפלאות המוח האנושי", שהוביל הדוקטורנט עומר כץ, המשתתפים למדו על פעילותו הכוללת של המוח, כאשר נחשפו למודלים מוחיים ולהדמיות מוחיות באמצעות מכשיר ביו-פידבק fNIRS, למדו כיצד נראה הקשר שבין המוח להתנהגות ועל הטיות קוגניטיביות-חברתיות.

יום תרבות ומדע | טובא זנגרייה | 15/07/24

השבוע אירחנו את תלמידי כיתות ז' מהיישוב טובא זנגרייה שבצפון ליום תרבות ומדע, בשיתוף עמותת חינוך לפסגות. היום החל בהצגת האוניברסיטה, הפקולטות, החוגים השונים ותנאי הקבלה.

רוסול חאמד, סטודנטית לדימות רפואי, העבירה הרצאה מרתקת בנושא מדעי הדימות הרפואי, בה הסבירה מהי קרינה וסוגיה, על סוגי הבדיקות הרפואיות שמתבצעות במסגרת התחום ועל חשיבות התפקיד של מבצעי הבדיקות. בסיום, התלמידים סיירו במוזיאון הכט וברחבי הקמפוס.

חקר במדעי הביולוגיה | בית ספר "עירוני ה'", חיפה | 16/06/24

זה עתה קיימנו את המפגש הרביעי והאחרון של הפעילות "חקר במדעי הביולוגיה", בהובלתה של ד"ר מירב אביטל-שחם, בה השתתפו 80 תלמידים מצטיינים מחטיבת הביניים עירוני ה', חיפה. התכנית נועדה לאפשר לבני הנוער היכרות עם עולם המחקר האקדמי בתחום הביולוגיה.

במפגשים הקודמים התלמידים התחלקו לקבוצות והתנסו בשלביה השונים של עבודת חקר מדעית בביולוגיה – הציגו שאלות מחקר, העלו השערות והתנסו בפעילות במעבדות הפקולטה למדעי הטבע, שכללה טרנספורמציה של חלבונים, כלי עבודה חשוב בהנדסה גנטית. המפגש המסכם שנערך השבוע נפתח בהרצאה של ד"ר מירב אביטל שחם, לאחריה התלמידים הציגו את מערכי הניסוי והתוצרים.

"תכנית לקידום מצוינות" – מפגש סיום | בית ספר "אורט רונסון", עספיא | 06/06/24

לאחרונה התקיים אירוע הסיום של המחזור השני של התכנית לקידום מצוינות, לבני ובנות נוער מחטיבת הביניים אורט רונסון, עספיא, בהשתתפות ראש המועצה מוניב סאבא, הנהלת בית הספר וההורים. התכנית פרי יוזמה של אוניברסיטת חיפה לנוער כללה קורסים ברטוריקה, סדנאות בנושאי מדעי הים ומדעי המוח.

התלמידים הציגו את הידע הנלמד במסגרת השיעורים השונים בנושאי "מדעי הים – דיוג יתר" ו"מדעי המוח – אונות המוח" באמצעות דיבייט. ד"ר אריק חשין, ראש החוג לשירותי אנוש, העביר הרצאה מרתקת בנושא "הכוח של רגשות בארגונים", בה הסביר את חשיבות שפת הגוף והבעות פנים כחלק מדיבור משכנע. האירוע הסתיים בשיח סביב שולחנות עגולים, בו דנו התלמידים יחד עם הוריהם ואנשי החינוך בסוגיות הקשורות בקיימות ובקוגניציה.

אנו שמחים לקחת חלק בטיפוח דור העתיד ומתרגשים לקראת פתיחת המחזור הבא שיחל בשנת תשפ"ה.

פעילות למפוני קיבוץ דן | 27/05/24

לאחרונה אירחנו את ילדות וילדי קיבוץ דן המפונה השוהים בחיפה ולומדים בה, בשיתוף החוג ללימודי ישראל ומוזיאון הכט, בהובלת ד"ר אסף זלצר. התלמידות.ים בכיתות א'-ו' סיירו במוזיאון הכט ולאחר שיחה קצרה על תפקידה של האוניברסיטה יצאו לסיור בקמפוס. התלמידות.ים הצעירים ביקרו במגדל אשכול, שם חיפשו את קיבוץ דן ביצירה של אברהם אופק, עברו סיור בספרייה ומדדו את שלד הלוויתן. התלמידות.ים הבוגרים ביקרו במעבדה לחקר התפתחות עוברית בחוג לביולוגיה ימית ובמעבדה לחקר תכנון מושכל של חלבונים, בפוקלטה למדעי הטבע, וראו כיצד מתבצעת פעילות מחקרית.

סדרת ימי תרבות ומדע | בית ספר "אליאנס", חיפה | 20/05/24, 21/05/24

תלמידי כיתות ט' מצטיינים מבית הספר אליאנס, חיפה, הגיעו למפגש הסיום של הפעילות "לקויות למידה באמצעות אומנויות – מרעיון לתצוגה", בת ארבעת המפגשים. במהלך התכנית, בנות ובני הנוער נחשפו לתחומי לקויות הלמידה ועברו סדנת אומנות, על מנת ליצור היכרות עם התחום ולהקנות כלים שייסעו להם בהכנת תוצרי למידה שיביאו לביטוי האישי שלהם. לאחר שעברו סיעור מוחות והעלו רעיונות בנושא, התלמידים השתתפו בסדנת אומנות פעילה בהדרכת האמנית טל געש, בה החלו בהרכבת התוצרים. הם התחלקו לקבוצות, כאשר כל קבוצה התמקדה בלקות למידה מסוימת שעלתה בסיעור המוחות והכינו יצירות שמשקפות באופן אומנותי את לקות הלמידה שנבחרה. בסיום, התקיימה תערוכה של התוצרים, בה הוצגו בין היתר לקויות למידה כגון, דיסגרפיה, דיסלקציה, הפרעת קשב וריכוז ועוד.

סדרת ימי תרבות ומדע | בית ספר "אליאנס", חיפה | 07/05/24, 09/05/24

לאחרונה אירחנו שני מפגשים כחלק מפעילות בת ארבעה מפגשים בנושא "לקויות למידה באמצעות אומנויות – מרעיון לתצוגה". התכנית נועדה במיוחד לתלמידים מצטיינים משכבת כיתות ט' מבית הספר אליאנס, חיפה. מטרת הפעילות הייתה לחשוף תלמידים לתחום של לקויות למידה על מנת שיכירו מקרוב את הנושא על גווניו ותכלול סדנת אמנות בה יצרו בנות ובני הנוער מיצגים שישקפו את הביטוי האישי שלהם לתחום, בסופה יוצגו היצירות בתערוכה בבית ספרם.

המפגש הראשון נפתח בהרצאה של פרופ' תמיר קציר, ראש מרכז אדמונד י. ספרא לחקר המוח בלקויות למידה, בנושא "מבוא ללקויות למידה", בה הציגה פרופ' קציר לקויות שונות כגון דיסלקציה והפרעות קשב, והאתגרים של התלמידים המתמודדים איתן. לאחריה, התקיימה הרצאה בנושא "חרדה ממתמטיקה", מהדוקטורנטית לילך לייזר יבין, בה צפו בהדמייה מוחית במעבדה למדעי המוח בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה, והתנסו באבחון ללקויות למידה בפעילות שהועברה על ידי הדוקטורנט עומר כץ. במפגש השני, התלמידים עברו סיור מודרך במוזיאון הכט בנושא אוצרות, בהנחיית חילווה עואד, אחראית מרכז הלמידה, ותמר רבי, אוצרת הארכיאולוגיה, בו למדו כיצד אוצרים יצירות במוזיאון וכיצד הן מוצגות. בהמשך המפגש למדו התלמידים על אמצעי תצוגה שונים מעולם האמנות ולאחר מכן נערך "האקתון" להעלאת רעיונות, סקיצות וחומרים ליצירה הקשורים בלקויות למידה, שהונחה על ידי האמנית טל געש.

בהמשך החודש, יתקיימו מפגשי הפעילות הבאים, בהם התלמידים יעבדו על יצירותיהם המרשימות אותן יציגו בתערוכה.

יום תרבות ומדע | בית ספר "דו לשוני", חיפה | 16/04/24

תלמידי שכבת ז' ו-ח' מבית הספר הדו לשוני, חיפה, הגיעו ליום תרבות ומדע שקיימה אוניברסיטת חיפה לנוער. במהלך היום, התלמידים שמעו הרצאה בנושא מערכות מידע שהעביר ויאם שאהין, שהציג את תחום מערכות המידע ואת השפעותיה השונות של הטכנולוגיה והבינה המלאכותית על חיי היום יום. הדוקטורנט עומר כץ העביר הרצאה בנושא פסיכולוגיה, בה חשף את התלמידים למחקרים מעניינים בנושא של הטיות פסיכולוגיות. הרצאה נוספת בנושא ביולוגיה ימית העבירה הדוקטורנטית ערין קאסם, שהסבירה על השפעת שינויי האקלים על היצורים הימיים, הדגישה את חשיבות הים ומדוע עלינו לשמור עליו כפי שהוא. בסיום, התלמידים סיירו ברחבי הקמפוס וביקרו במוזיאון הכט.